divendres, 30 de setembre del 2016

Benvingudes i benvinguts al curs 2016-2017

Benvingudes  i benvinguts al curs 2016-2017 i a l'aula d'acollida "Veus mirall",

Desitjo que en moltes ocasions durant aquest curs i més endavant "toqueu el cel amb la mà"


Sortint de casa a mig matí,
pantalons blancs i camisa,
amb la faixa sota el braç,
i a la cara un somriure.

Arribo al mig de la plaça,
l'emoció aquella m'abraça,
i m'hi busco el meu color,
tothom s'enfaixa,
s'està muntant la pinya,
em poso al meu lloc.

I un dels més petits,
és el més alt del món.
I toca el cel amb la mà.
Finets i pel mig,
tornaran a baixar.

I toca el cel amb la mà
amb pit i collons,
el farem descarregar.

Som amics de la terra,
de les gralles i les festes populars,
ningú ens n'arrancarà si fem pinya
fem folres, manilles,
abraçats ens trobaràs.

El pom puja de pressa,
va bé, està ben quadrat,
es col·loquen dosos,
la canalla arriba a dalt.

L'acotxador s'ajup,
tres passes de l'enxaneta, s'encavalca
"Tenim aleta"

I ara bé el millor, on es nota l'assaig
on la colla es fa gran,
això es replega enmig de suor,
castell descarregat!

I un dels més petits,
és el més alt del món.
I toca el cel amb la mà.
Finets i pel mig,
tornaran a baixar.

I toca el cel amb la mà
Amb pit i collons,
ja l'hem descarregat.

Som amics de la terra,
de les gralles i les festes populars
ningú ens n'arrancarà si fem pinya
fem folres, manilles,
abraçats ens trobaràs.

Els castells són força,
equilibri, valor i seny.

Els castells són rauxa,
quan els descarreguem

Els castells són força,
equilibri, valor i seny.

Patrimoni de la humanitat!

dilluns, 20 de juny del 2016

Participarem a la 10a ESCOLA D'ESTIU "CRÉIXER EN LA FELICITAT"

             Ens fa molta il·lusió poder participar a la 10a ESCOLA D'ESTIU !!!!

Hi farem un taller relacionat amb el nostre projecte "CAPSES D'ANADA I TORNADA. DEL JO AL NOSALTRES"

                                                                                   US HI ESPEREM !!!!

diumenge, 19 de juny del 2016

OBRIU FRONTERES, VOLEM ACOLLIR !!!


SANT JORDI 2016, el nostre petit homenatge als refugitats

El nostre petit homenatges a totes les persones refugiades del món, Sant Jordi 2016

Així començàvem la nostra participació per Sant Jordi:

Bon dia !

Des de l'aula d'acollida del nostre centre us desitgem que demà passeu un FELIÇ SANT JORDI !
Esperem que regaleu i us regalin molts llibres i roses.
Avui us recitarem el poema Podries de la poetessa Joana Raspall.
Dediquem el poema a totes les persones que actualment estan vivint una guerra, en especial volem fer el nostre petit homenatge a tots els nens i nenes que intenten trobar refugi a Europa.
Esperem que us agradi !
I us deixem amb el poema:

Podries...

Si haguessis nascut
en una altra terra,

podries ser blanc,
podries ser negre...

Un altre país
fóra casa teva,

i diries “sí”
en una altra llengua.

T’hauries criat
d’una altra manera

més bona, potser;
potser, més dolenta.

Tindries més sort
o potser més pega...

Tindries amics
i jocs d’altra mena;

duries vestits
de sac o de seda,

sabates de pell
o tosca espardenya,

o aniries nu
perdut per la selva.

Podries llegir
contes i poemes,

o no tenir llibres
ni saber de lletra.

Podries menjar
coses llamineres

o només crostons
eixuts de pa negre.

Podries... podries...
Per tot això, pensa

que importa tenir
LES MANS BEN OBERTES

i ajudar qui ve
fugint de la guerra,

fugint del dolor
i de la pobresa.

Si tu fossis nat
a la seva terra,

la tristesa d’ell
podria ser teva.
Joana Raspall


VOLEM PAU I DIGNITAT AL MÓN !!!


divendres, 11 de març del 2016

Moltes gràcies, Sergio !



Avui m'he trobat un mail sorpresa del Sergio, un alumne de primer d'ESO de l'aula d'Acollida. Em deia "He trobat aquesta cançó i crec que t'agradarà"
L'has encertada Sergio: M'ha agradat !
Moltes gràcies per la sorpresa i la cançó !!!



dijous, 10 de març del 2016

Sant Medir 2016 ( Ismael)


EL 3 de març vaig anar a  la festa de  Sant Medir amb els meus amics de l’escola i la meva professora. Vam sortir de l´institut  a les 11:30 i vam anar cap al metro per agafar la Linia  blava. Llavors, vam baixar a la parada de Maragall i vam fer transbord a la línia groga, fins que vam arribar a Joanic.
Un cop vam arribar, vam veure tots els carrers guarnits i plens de caramels. Passaven carrosses amb cavalls i gent a sobre que tirava molts caramels.En vam agafar molts! Estàvem molt contents, tan nosaltres com els avis que hi havia per allà. També ballàvem al ritme de la música, i ens vam anar molt contents cap a l’escola un altre cop.
Vam arribar a l’escola a les 14:20 aproximadament. Va ser un dia molt divertit!!!

dimecres, 9 de març del 2016

Sant Medir 2016 ( Yaneris)

 
Ahir van anar a la festa de Sant Medir tots els noies i nois d'acollida de 1er .Hem anat fina al barri de Gràcia. 
Em van agradar molt anar amb tots els meus companys a recollir caramels amb la Teresa. També m'ha agradat moltíssim conèixer al *Josep* perquè és un senyor gran molt divertit. M' ha fet una brometa i a tots ens ha fet molta gràcia.
A mi et va sorprende que donen caramels de forma gratuïta.
Jo he descobert que hi ha molta gent simpàtica!